Schade

Lees hier alles wat je moet weten over Private Lease van Justlease

Meest gestelde vragen

Wat moet ik doen in geval van een schade?

Het is vervelend als je schade hebt. Zeker als je hierdoor niet meer kunt rijden. Wij helpen je graag dit zo snel mogelijk op te lossen.

Je kunt de schade eenvoudig online melden via onze makelaar (VanBreda Mediùs).

Benodigde gegevens
Om de schademelding snel af te kunnen handelen, vragen wij je altijd om de volgende gegevens:

  • kenteken van de auto;
  • wanneer is het gebeurd;
  • wat is er gebeurd;
  • waar zit de schade aan de auto;
  • is er een tegenpartij bij betrokken;
  • is er een schadeformulier ingevuld;
  • voor- en achterzijde van het schadeformulier;
  • eventuele foto’s die je hebt gemaakt van de schade.

Schadeformulier nodig?
Is er sprake van een tweezijdige schade, dus met een tegenpartij? Je vult dan altijd een schadeformulier in.

Schade laten repareren
Nadat je de schade hebt gemeld, zal onze makelaar een afspraak inplannen met de hersteller. Het is niet mogelijk om jouw auto bij de merkdealer te laten herstellen. Wij werken alleen samen met door ons erkende schadeherstelbedrijven.

Vervangend vervoer
Vervangend vervoer in België is standaard onderdeel van jouw leasepakket. Je krijgt dus vervangend vervoer in het geval van schade of onderhoud.

Ons vervangend vervoer heeft een franchise van 24 uur. Dit betekent dat bij een reparatie die bijvoorbeeld 48 uur duurt, je de eerste 24 uur zelf betaalt. Na 24 uur worden de kosten door ons vergoed.

Geen franchise bij ‘Direct Vervangend Vervoer’ 
Heb je de optie ‘Direct Vervangend Vervoer’ genomen? Dan betaal je geen kosten voor het vervangend vervoer. Ook niet de eerste 24 uur. Een uitstekende keuze om onvoorziene kosten te voorkomen. Je kunt deze optie ook nog kiezen tijdens jouw lopende contract.